Jul 9, 2010

floral tunic, display ball, little horse episode 1/6- tunique florale, boule tissu presentoir, petit cheval episode 1/6


P.U jul 09 floral tunic, display ball, little horse
Here is the tunic I recently made to measure for Josiane, using some vintage floral Liberty fabric (thanks to Jo for giving me a nice selection of fabric she had stashed away!) in shades of blues, turquoises and apricot. It is slightly fitted with two sets of darts on the front, ¾ length sleeves, side slits, and a V-neck front opening.
Voici la tunique faite sur mesure pour Josiane, à partir de tissu vintage (merci à Jo de m’avoir donné cette sélection de tissus qu’elle avait gardés de coté !) dans des tons de bleus, turquoises et abricot. Elle est légèrement ajustée, avec deux séries de pinces sur le devant, des manches 3 quart, des fentes sur le coté, et une ouverture en forme de V sur le devant. 





This morning I also went by La Terrasse du Mimosa to finally drop off my business cards (home made) to complete my fabric-ball-display. I simply fixed an elastic near the text, in which to slip the cards. Pictures to demonstrate!
Ce matin je suis également passée à la Terrasse du Mimosa pour finalement déposer mes cartes de visite (fait maison) pour compléter mon présentoir-boule-en-tissu. J’ai simplement fixé un élastique près du texte, dans lequel se glissent les cartes de visite. Photos à l’appui !


And last but not least: starting to fix my little boy’s horsey. My friend Laetitia collected it second-hand and gave it to my son. He likes to play with it, but I’m planning on covering it up with natural fabrics, and fixing the wear and tear. Here’s some before and after pictures of the beginning of the project. To be continued...
Enfin, je commence à réparer le petit cheval de mon fils. Mon amie Laetitia l’a offert à mon fils d’occasion. Il aime jouer avec, mais je prévois tout de même de le recouvrir de matières naturelles, et réparer les usures divers. Voici des photos « avant et après » du début des travaux. A suivre…




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails