May 19, 2010

A blanket and table sets - Une couverture et des sets de table


I am working on a blanket using material from a baby pyjama which didnt have a very interesting shape. But I wanted to use this fabric which features text about a little snail. Ive made a patchwork of rectangles by interspacing it with pieces from a new sheet which was too big for our duvet. Id cut a portion out from the side, and have been using bits and pieces of it on various projects.

Also on the go are a few table sets, made on the same principle as the credit card tab holders. Ive prepared the base for all the patchwork. Next I will be adding layer after layer of different materials.


***

Je travaille sur une couverture pour bébé en utilisant un pyjama pour bébé dont la forme n’était pas très réussie. Mais je voulais utiliser ce tissu avec son texte sur un petit escargot. J’ai fait un patchwork de rectangles en l’alternant avec des morceaux d’un drap housse qui était trop grand pour notre duvet. J’en avais coupé une portion sur le coté, que j’utilise dans différents projets.

Un autre projet en démarrage est un set de table, fait sur le même principe que les porte-additions. J’ai préparé la base pour le patchwork. Maintenant je peux commencer a ajouter les épaisseurs de tissu les unes après les autres.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails