Feb 8, 2010

New Baby Nataël with his Piece Unique blanket – Nouveau-né Nataël avec sa petite couverture

-->

Here is Vanessa’s 10 day old wrapped up in a bundle, topped with the little blanket I made for him a few weeks ago. I’m amazed at how little he is underneath it, seing as it barely covers up my son from top to toe (but of course my son is 18 months-old going on 3 years old!). Also this morning when visiting at the clinic we tried the latest little cardi on him and it fits with a little give, which means might be useful for a few weeks! The breastfeeding top I adapted for Vanessa also seems like it will do the trick. I am now planning to make another couple of cardis, but maybe just single thickness, with the stitches on the outside (so as not to irritate the little one’s skin), and a little sleeping bag, which will enable them to dress Nataël with a few layers on the inside to help him keep his body temperature just right. 

Voici le nouveau-né de Vanessa bien emmitouflé, avec pour finir la couverture que je lui ai faite il y a quelques semaines. Je suis épatée de voir à quel point il est tout petit dessous, quand je compare avec mon fiston, que sa couverture couvre à peine de haut en bas (mais bien sur mon fiston a 18 mois, en ayant l’air d’avoir presque 3 ans !). Ce matin au cours de ma visite à la clinique on a essayé la petite veste sur Nataël, qui lui allait presque comme un gant, mais avec assez d’aisance pour qu’il puisse lui aller pendant encore quelques semaines. Le haut d’allaitement que j’ai adapté pour Vanessa a aussi l’air de faire l’affaire. Je prévois maintenant de faire une paire de vestes supplémentaires pour le bébé, mais peut-être en épaisseur simple, avec les coutures sur l’extérieur pour ne pas irriter sa peau, et une petite gigoteuse, qui permettrait d’habiller Nataël chaudement en dessous pour bien maintenir sa température. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails