Oct 4, 2014

Bonnets en crochet multicolores - Chuncky crochet hats multicoloured - October 2014







Bonnet / Hat 01

Bonnet / Hat 01

 I am a passionate recycler. These hats are a perfect example of how much I like to find ways of using the various materials that I come across (fabric remnants, clothing, existing soft toys…). 
When I cut out tee-shirts to use their fabric as motifs, or to turn them into jersey yarn, I also put aside the bottom hems and sleeve hems. I them assemble the ends by machine, to create a ball of jersey. Finally, one crochet session further on, here is a new multicolor jersey hat like this one. 



Etant férue de recyclage, ces bonnets représentent parfaitement à quel point j’aime trouver des applications pour les différentes matières premières que j’utilise (vêtements, chûtes de tissus, peluches déjà existantes…). 
Lorsque je découpe des tee-shirts pour en faire des pelotes ou utiliser leurs motifs dans une réalisation, je récupère toutes les bandes d’ourlet que je mets de côté. Je les assemble ensuite à la machine à coudre pour former une pelote. Et finalement, une séance de crochet géant plus tard, et j’obtiens un bonnet multicolore en jersey comme celui-ci.


Bonnet / Hat 02

Bonnet / Hat 02

Bonnet / Hat 02

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails