Mar 4, 2010

Second attempt at making washable nappies – Seconde tentative de fabrication de couches lavables


This try is a big improvement on the last try a few months ago. Firstly I used the measurements of my son’s current nappies, and popper studs for closing. The elastics I fitted around the legs are way to tight, but I have nearly all my measurements for the third try. I’m not planning on switching, I just want to be able to alternate, and get some practice for baby number two so I can make all the nappies from the very beginning and stick to them!
Cet essai est une bonne progression par-rapport au dernier essai il y a quelques mois. Pour commencer, j’ai utilisé les mesures des couches actuelles de mon fiston, et des boutons pressions pour la fermer. Les élastiques que j’ai utilisés autour des jambes sont trop serrés, mais j’ai presque toutes les bonnes proportions pour la troisième tentative. Je ne compte pas passer de jetables aux lavables maintenant, je veux juste pouvoir alterner, et m’entrainer pour le deuxième bébé, pour pouvoir lui fabriquer toutes ses couches des le début et m’y tenir.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails